A Very Potter Musical

Här har ni något riktigt bra att bita i! I höstas hittade jag den här musikalen (ja, det är vad jag väljer att kalla det) och kollade igenom alla delar och akter. Och jag ÄLSKADE den! Herregud vilket drag. Humor, kärlek, sång. Darren Criss (som spelar Harry Potter här och har skrivit låtarna) skriver egna låtar och sjunger själv och skapade, tillsammans med sina vänner från universitetet, StarKid Productions med olika projekt. Bland annat har de satt ihop pjäsen/musikalen/parodin A Very Potter Musikal. Den är baserad på samtliga 7 böcker om Harry Potter men är en helt annan version och upplevelse med mer humor (och såklart musik). Och eftersom den är baserad på samtliga Harry Potter-böcker så sätter jag en stor Spoilervarning på denna. Den borde inte ses av de som inte har läst sista boken och planerar att göra det. Men har du läst alla så är det fritt fram och bara att NJUTA!

STOR SPOILERVARNING FÖR DE SOM INTE HAR MEN PLANERAR ATT LÄSA DE SISTA BÖCKERNA!!!
(Fast det gäller inte Part 1 som jag har lagt upp här)

Resten av delarna!
Jag verkligen älskar Malfoy, som spelas av Lauren Lopez.
Starkids hemsida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0