Psykologi

Nu känns det som att bloggar suget har minskat en aning de senaste dagarna. Jag har i för sig inte gjort alltför mycket heller som jag kan skriva om. Skicka mail, vänta på svar, ringa samtal, tjata på pojkvän och lite allt sånt smått som har med livets hårda sida att göra. Det jag sitter som mest olidligt och väntar på är ett samtal som säger att det finns möjlighet för mig att få en psykolog, att det inte är för fullbokat just nu. Jag kan knappt vänta.
Den person som får för sig att man är konstig för att man behöver en psykolog har aldrig varit hos någon själv och vet inte vad en sådan innebär. Du kan vara helt frisk på alla plan både fysiskt och psykiskt men ändå ha ett behov av att träffa någon. Jag tycker just att det är synd att så många som faktiskt hade behövt några år i den där stolen aldrig har vågat sig dit för att det pratas så konstigt om psykologer.

Men jag vill ha en. Jag är mänsklig och tackar för det.
När det gäller våra mindre mänskliga vänner, vampyrerna, så har jag nu börjat kolla på True Blood som alla har pratat om så länge. Men jag har inte kommit så långt att jag kan avgöra vad jag tycker än. Lite tråkig början kanske. Vad tycker ni om serien?


Jag tittar som vanligt från Icefilms.

Kommentarer
Postat av: Schlabbo

Jag pratade med Tove igår och hon berättade om psykologeriet och jag tycker verkligen att det är en jättebra idé. Och inte bara för er, för alla i hela världen. Att få prata med någon som i stort sett är "opartisk" till ens liv, det måste vara underbart. Plus att det förhoppningsvis river mentala murar för vad man kan prata om.

HOPPAS ATT DU FÅR EN TID!!! :)

2010-01-20 @ 22:05:38
URL: http://schlabbo.bloggspace.se/
Postat av: Danneman

Du vet vart jag finns om du behöver en icke-psykolog att prata med. Jag är däremot licenserad psykopat :) kram

2010-01-21 @ 16:50:54
Postat av: Wallerie

Haha vilka fina vänner jag har. Danne jag får nog återkomma... Psykopater tar så mycket i timmen. ;) Kan ha dig som back up ifall detta inte går bra, men vi hålla tummarna.

Btw Sabina, saknar dig grymt mycket. :(

Är det långt till nästa gång du är i Stockholm?

2010-01-21 @ 19:55:28
URL: http://wallerie.blogg.se/
Postat av: Schlabbo

Var det mer än 70 kr/timmen? Dumt isåfall! :/

Jag hoppas på nästa helg, om jag får mitt studiemedel tills dess hoppashoppashoppas

Jag saknar dig också! Linköping börjar bli grått om man jämför med Stockholm...

2010-01-22 @ 01:57:32
URL: http://schlabbo.bloggspace.se/
Postat av: Wallerie

Jag har inte pratat pris med dem, men 70krs dealen var huvudsaken till att jag ville gå till hos dem. Och att de hette "Erica Stiftelsen" ;)



Grejen är att hon jag pratade med nämnde i förbifarten att om det är för fullbokat hos dem så kan de hänvisa mig till något annat ställe, men då lär det ju vara en annan prisplan också. :( Vi får se, vi får se. Det ska ringas veckan som kommer iallafall.



BUUU på grått. Hoppas våren kommer anlända snabbare där iallfall! Hoppashoppashoppas på Sabinas studiemedel!

2010-01-22 @ 02:06:14
URL: http://wallerie.blogg.se/

Skriv på bara:

Namn:
Komma ihåg dig!

E-postadress: (visar jag inte för de andra)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0