Krav

Men herregud vad är det här för människor? Jag brukar sitta och leta jobb lite då och då och just nu är jag inne på att leta tjänster som t.ex. barnflicka. Det blir roligare när man får komma familjen närmare och får mer uppgifter som mathandel, hushållssysslor och utomhusaktiviteter istället för bara barnpassning.
Men nu stötte jag på en annons som till och med för mig verkar alldeles för absurb. Fast vissa nöjer sig ju helt enkelt bara med höga krav. Man undrar om de verkligen letar efter en barnflicka eller en helt ny förälder. I annonsen står kraven tydligt att man ska:
 
vara tjej, studerande, rök/spritfri, ha körkort, vara ansvarsfull och ha god hand om barn/djur.

Uppgifterna är uppdelade hela veckan, olika dagar på två olika ställen (ett på stureplan och ett så långt som pendeltåget går). Man ska:

hämta/lämna de två barnen på dagis/skola, städa/tvätta/stryka, komma och passa barnen sen på kvällarna och utöver det ta hand om och gå ut med deras två hundar.

Jajuste. Man får heller ingen lön om man inte överskrider 20 timmar/ veckan.

Kommentarer

Skriv på bara:

Namn:
Komma ihåg dig!

E-postadress: (visar jag inte för de andra)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0