Bloggfrågor!

Jag har antagit uppmaningen av gulliga Sindy att svara på några bloggfrågor. Det var faktiskt väldigt länge sedan som jag svarade på frågor såhär så det blir säkert kul.

Vad är din bloggs syfte/n - Att få ur mig det jag känner för stunden och som jag sedan kan läsa själv och underhålla mig med. Och en önskan vore ju att mina vänner med roliga bloggar ser ungefär på min blogg som jag ser på deras.

Hur länge har du bloggat - I 3 år faktiskt! :O Men jo, pauser har uppstått. Dock var min gamla blogg grymt mycket bättre. Det känns faktiskt som att jag har tappat gnistan lite, hoppas jag hittar den igen.

Varför började du att bloggaSöndagen den 2/12 2007 23:15 berättade min bästa vän att hon bloggade på en sida och att jag också borde prova. Det var sent och jag hade en viktig engelskaredovisning 07.00 morgonen efter och hade inte ens kommit på något att prata om. Så självklart började jag blogga istället! :D (Länk: Mitt första inlägg)

Hur ser din bloggs framtid ut om du får fantisera fritt - Hm, inte så mycket text i varenda inlägg utan mer enkelt och indelat i snygga kategorier. Den ska vara ROLIG att besöka men ändå ha det där vardagslivet som visar vem jag är.

Vad är mest positivt med ditt blogginnehåll - Som Sindy skrev om sin - Det är inget fejk med min blogg. Jag gömmer mig inte bakom inlägg efter inlägg om skor eller trashtalk om andra. Jag är jag och jag hoppas besökarna gillar det.

Vad är mest negativa med ditt blogginnehåll - Det kanske blir lite för mycket att läsa ibland. Sorry =D Jag är författare innerst inne och rycks lätt med.

Vad tycker du om Kenza - Jag tycker inte så mycket faktiskt. Avundsjuk på henne som på så många andra och kan verkligen inte fatta att hon inte är äldre än jag! Men hennes fame verkar inte ha stigit henne åt huvudet och det gillar jag.

Vad tycker du om Blondinbella - Jag tyckte bara helt okej om henne tills jag såg hur hon var för 2-3 år sedan och sen dess har bilden av henne som fjortis fastnat i mitt huvud. Men det är bara någon fix-idé jag har fått. Jag gillar verkligen hennes och Nils förhållande däremot! (tummen upp) 

Vad tycker du om Kissie/Alexandra - Nej. Det är vad jag tycker. Nej! Jag avundas dem för att de verkligen är så starka att de orkar hålla rollen som dumma blondiner offentligt så länge och så övertygande (erkänn, det kräver ordentligt med stake), men bara för att alla brillianta vägar till framgång är tillåtna så betyder inte det att det är så världen borde se ut. Ni kunde ha gjort mycket bättre förebilder minst sagt.

Vad tycker du om Storstadpojken - Är osäker på om jag har läst hans blogg eller inte (pinsamt).

Vad tycker du om Foki - Oooh hon den där lilla som jag älskar! Vem som än har något emot henne är bara konstig. Jag har följt hennes blogg hur länge som helst och den lyser alltid upp min dag.

Hur brukar läsare uppfatta dig enligt deras kommentarer - I min förra blogg så märkte de ofta att jag verkligen brinner för författarskap pga mina långa och (Faktiskt!) bra texter. Nu är jag väl mer bara "snäll". Haha och ja det stämmer väl. Däremot är jag inte alls lika "rosa" som bloggen kanske får det att verka.

Vad är den vanligaste kommentaren du brukar skriva till andra bloggare - Jag ... har.. ingen aning. Lets seee! Senaste kommentaren när kompisens tomater i studentkylen blev snodda: " 'Do not touch another mans tomatoes, or your hair will mysteriously disappear in your sleep'. Inte okej".

Menar du det du säger med din vanligaste kommentar - De är ganska lättsamma och visar nog mitt stöd till mina vänner. Så ja, jag menar allt jag skriver.

Tror du att bloggaren tror på det du säger då - Det är jag övertyad om.

Skulle du läsa en blogg om den vore ungefär som din - Det skulle bara betyda att jag förstod mig på den och bloggaren bättre. Så ja!

Vilka 3 kategorier intresserar dig mest i en blogg (tex. mode, inredning, resor, djur, matlagning, hälsa etc.) - Rolig och allvarlig vardag, saker man har gemensamt och.... fantasi som flödar. Vad fel det lät men ja, jag har inga speciella kategorier.

Vilka 3 kategorier intresserar dig minst i en blogg - Sport, only fashion (no personality) och fjortis.

Vilken tecknad figur hade du velat blogga, om den kunde det - En tecknat Danne! Roligaste killkompisen någon kan ha. :D

Uppmana några favoritbloggare nu att fylla i den här listan på sin blogg och länka till dig -
Sabina, jag uppmanar diiiiig! (förstod du att jag härmade pokémon där lite?)
Nettaaan. Så fort du får igång din blogg igen okaaay?
Hade Procekur haft kvar sin blogg så jag definitivt uppmanat honom först av alla :(


Avslutande ord/motto/ordspråk - Något man hör dagligen från mig: "Jag är inte klantig, min kropp är bara känslig".

Kommentarer
Postat av: Sindy

wii det var roligt att läsa! :D

fortsätt uppdatera, gillar bloggen hihi (A) :D

2009-12-12 @ 01:25:06
URL: http://zgl.blogg.se/
Postat av: Nettan

haha tack för en liten spark i rumpan, jag ska försöka få igång bloggen igen, roligt att du skrivit en massa :D

2009-12-13 @ 20:16:06
URL: http://nettilu.blogg.se/
Postat av: Schlabbo

Här har du :)

http://schlabbo.bloggspace.se/1230101/Jag-blev-uppmanad-av-Walle-for-lange-sedan/

2010-01-22 @ 23:25:32
URL: http://schlabbo.bloggspace.se/

Skriv på bara:

Namn:
Komma ihåg dig!

E-postadress: (visar jag inte för de andra)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0