I'm just emotions

Jag är medveten om uppehållet, I put it there, men nu gör jag ett litet undantag i pausen. Igår läste jag ut Breaking Dawn på ett dygn och önskar nu nästan att jag inte hade öppnat böckerna över huvud taget. Känslorna som boken lämnade mig ensam med är hemska! De sliter sönder hjärtat på mig, så starka är de. Det är verkligen inte ofta jag har påverkats av böcker på det här sättet och även om Twilight serien inte är de bästa böckerna jag har läst så är det de som har påverkat mig som starkast. Det är helt otroligt, bara så otroligt!
Vi har alla varit med om det där tomrummet som kommer efter att en värld har lämnat en för att aldrig fortsätta. Plötsligt fylls min existens av starka känslor så fort jag lagt boken ifrån mig på natten. Hela min kropp är kärlek och sorg. Hjärtat gråter för mitt kärlekspar. Jag drömmer om böckerna och är helt uppgiven dagen efter. Det går inte 5 minuter på hela dagen utan att tankarna dyker upp. Plötsligt är min mänskliga pojkvän alldeles för mänsklig, liksom jag, och verkligheten har återigen blivit fulare att leva i.

Jag sysselsatte mig med andra böcker, tv-serier, filmer och musik för att försöka hålla den där jädra kärleken borta. I slutet av dagen ramlade jag ändå över den här låten som jag så väl känner igen, och jag hinner inte stänga av den innan ögonen tåras. Min pojkvän skrattar åt mig för det var fjärde gången den här dagen som jag börjat gråta bara sådär. Jag grät när Erica Strange ("Being Erica") gjorde slut med sin pojkvän, när en flicka grät för sin syster och när en annan låt bara blev aningen för sorgsen. Jag är inget vrak, bara så HIMLA emotionell just nu. Kärlek.

Jag är inget "Twiliiiiiiiiiight-faaaaaaaaan!!!". Men jag älskar verkligen böckerna och har blivit så obeskrivligt berörd av dem. Vilken bok kan fylla tomrummet nu?

Kommentarer
Postat av: Sindy

jaa jag med ^^

man kan ju det..men det är inget de rekomenderar, oftast, för att det sliter så sjukt mkt :(

så får man ju inte den där känslan som man älskar. snyft

2009-12-10 @ 22:31:06
URL: http://zgl.blogg.se/
Postat av: Sindy

btw, du blev "uppmanad". du måste typ svara på några frågor haha :D

eller måste och måste, om du kan ^^



http://zgl.blogg.se/2009/december/draft-dec-10-2009-1.html

2009-12-10 @ 23:19:44
URL: http://zgl.blogg.se/

Skriv på bara:

Namn:
Komma ihåg dig!

E-postadress: (visar jag inte för de andra)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0