Naglar

När det kommer till naglar så blir jag alldeles... barnsig? Kan man säga så? Jag målar nästan aldrig mina naglar, en ovana jag fortfarande har kvar då man inte fick ha målade naglar så länge man hade kökslektioner i skolan. Nu har det gått över ett halvår sedan jag tog studenten och ännu har jag inte tagit tag i ovanan och lekt med mina fina och roliga nagellack som snart börjar bli alltför gamla.
Men när jag väl målar naglarna så nöjer jag mig nästan aldrig med någon tråkigt enfärgad stil. Jag har minst två olika färger och låter fantasin flöda och jag blir barnsligt lycklig. Jag ska ska ska ta hand om mina naglar igen!

Har letat runt på nätet efter bra inspiration och idéer om jag nu ska börja på nytt. Men ingenstans hittar jag fina naglar i min stil. Sen när blev allting tråkigt?
Men en söt tjej verkar ha lika roliga smak med naglar som jag, och det är förstås Foki! Jag har alltid tyckt att hon gör det så fint och det är väl för att man inte ser så många som vågar sig på detta pyssel fullt ut. Min stil är nog lite inspirerad av henne, men jag har alltid varit färgglad och vågad själv. Däremot så har jag aldrig pysslat med lösnaglar eller nageldekorationer utan har alltid klarat mig utan det. Jag får se om jag vågar ge mig på det också någon dag.

Bilder från Fokis blogg!



En dröm som har stått på min önskelista i flera år är att få manikyr (pedikyr också för den delen) på salong! Något som jag fortfarande aldrig har fått uppleva.

Kommentarer

Skriv på bara:

Namn:
Komma ihåg dig!

E-postadress: (visar jag inte för de andra)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0