Design till Firefox!

Här har jag ett riktigt bra tips till er som använder Firefox och som vill piffa till webbläsaren lite. Personas är ett jätteenkelt sätt att ändra utseendet så ofta du vill.
Börja med att gå till Firefox Addons och ladda ner tillägget. När det är installerat och firefox omstartat så gå till Personas och kika runt bland alla utseenden. Om du inte vill byta så ofta så klickar du bara på knappen "wear it" som dyker upp när du håller pekaren över bilden (Du behöver aldrig klicka på en bild för att se resultatet utan håll alltid bara pekaren över bilden så förhandsgranskar du). Men om du, som jag, vill kunna välja snabbt bland många favoriter så registrera dig lite snabbt och klicka på knappen "Add to favorites" varje gång du ser en bild du gillar.

Sedan är det bara att trycka på Verktyg uppe vid verktygsfältet - gå in på Personas - Favoriter: och där har du alla bilder du har valt. Och som jag sa så behöver du aldrig klicka på en bild för att se resultatet utan håll bara pekaren över namnet i listan så dyker designen upp i fönstret. SUPERBRA!

Jag sökte bara runt bland några få bilder nu innan och så här kan det se ut:






Och förstås om man har något fanatiskt intresse:



Kommentarer

Skriv på bara:

Namn:
Komma ihåg dig!

E-postadress: (visar jag inte för de andra)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0