Grönsaker & dipp.

Den som kom på denna underbara kombination borde belönas med pris. Han borde hyllas! Han eller hon borde få en dag tillärad sig som vi firar varje år med mer grönsaker och dipp!!

Jag kan inte sova. Jag tänker tvinga mig själv till sömns med att lyssna på you-know-what. Jag måste få lite sömn för idag ska vi upp tidigt och ut på grönsaksjakt! Jovisst,  vi ska shoppa grönsaker och leta dipp. Nu får jag det att låta mer speciellt än vad det är, men jag har sett fram emot vår dipp kväll i flera veckor. En påsa saltade chips ska också inhandlas till pojken som har en gräns för hur mycket grönsaker kan vara "värt det". Så mer grönt till mig, hohoho!

Vi är ju inga hästar så vi kommer nog nöja oss med lite gurka, paprika och morot - gott och väl så mycket som vi kommer att orka få i oss. Men man undrar ju fortfarande vad mer för grönt som man kan brukar ha till dipp. Jag kan räkna upp selleri, palsternacka, champinjoner, broccoli, blomkål och sockerärtor. Äpple är något jag kanske har provat men som var något man hellre kunde äta som de var. Någon har sagt att avokado skulle vara himmelskt till dipp, men hur mycket jag än älskar avokado så kan jag inte tänka mig att det skulle vara rekomenderat. Man vill ju ha det där knapriga.
Kan ni komma på fler dipp-saker?

Kommentarer

Skriv på bara:

Namn:
Komma ihåg dig!

E-postadress: (visar jag inte för de andra)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0