Jäkla krångel!

Sådant här avskyr jag. När saker som är väldigt avgörande för din del inte är inom din kontroll men som ändå krånglas till! När jag fick mitt slutbetyg i handen på studenten förra året så märkte jag till min förfäran att bortsett från mina glittrande betyg så hade jag streck i ett enda ämne! Jag vill inte uttrycka mig om detta men jag kan klargöra att det inte var baserat alls på hur jag skötte mig i ämnet. Tyvärr så har jag nu bara samlade betygsdokument och inget riktigt gymnasiebetyg utan den här kursen och måste därför ordna detta.

Veckan efter studenten åkte jag till skolan och försökte klargöra med studievägledaren. Vi hade ett antal träffar som helt ärligt inte gav mig något svar utan bara fler frågor att ställa. Under sommarlovet försökte jag komma på lösningar på egen hand men kom ingenvart och under hösten började jag mer beslutsamt att skicka mail till olika personer för att be om hjälp och råd med problemet. Jag fick inga som helst vettiga svar och blev ofta bara länkad att maila någon annan. I november fick jag tag (allting via mail) på kommunen där jag bor bodde och efter några veckor blev jag ombedd att skriva till skolan. Efter 2 veckor fick jag svar och blev ombedd att maila till en annan person på skolan. Efter några dagar blev jag igen ombedd att maila någon annan, denna gång själva läraren som i första tagen gav mig streck i ämnet. Efter två veckor (idag) utan svar från henne skickade jag ett till mail och fick först då svaret då jag IGEN blev ombedd att vända mig till personen som hänvisade mig till läraren! Så nu väntar jag igen "bara" på svar.

Jag blir nog snart så tokig att jag sliter mitt hår. Det här är minst 7e gången jag blir vidare-pekad till någon annan via mail för ett problem som inte ens är mitt eget fel men som är så betydande för mitt liv. Ingen rättvisa, jäkla krångel.
EDIT: Och som om inte detta vore nog så har USA hoppat över en vecka med att visa Desperate Housewives!

Kommentarer

Skriv på bara:

Namn:
Komma ihåg dig!

E-postadress: (visar jag inte för de andra)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0