Myshelg och Cream Soda

De senaste månaderna har jag haft ett väldigt problem med att sova på nätterna och idag slog det till rejält. Chin sover inte alltid om nätterna heller men det har mer att göra med att han väljer att sova bort dagen istället ibland. Inatt låg vi båda iallfall och planerade helgen samtidigt som vi försökte somna. Vi bestämdes en tur till Fältöversten där vi skulle kika runt och sen köpa nåt gott för helgen. Men till slut blev klockan så mycket att det beslutades att vi skulle ligga och titta på How I Met Your Mother ända tills affärerna öppnar, och så gjorde vi. Runt 9 gick vi ut genom dörren och strosade omkring bland nyöppnade butiker och stötte endast på äldre pensionärer. Och nu är vi hemma! Så nu har vi snart "dygnat" vilket inte är så bra, men det bryr jag mig inte om för vi har unnat oss god frukost/lunch i form av kycklingvingar som snart är klara! Gottigt.

Ikväll blir det mer mys framför film och då ska vi se Twilight! Of course ingen stor grej ni som känner mig men det var nu CHIN som ville att vi skulle se den. Det är en av sakerna jag älskar med att ha en pojkvän. När de spjärnar för allt i livet bara för att de påstår att de mirakulöst vet att de inte gillar filmen eller vad det nu kan vara som vi vill uppleva med dem. Och att de sedan utan minsta förvarning kan vända helt och gilla detta mer än en själv. Sådant uppskattar man, den glada överraskningen. För först har man verkligen vant sig vid att de är så barnsligt ointresserade av det man gillar och sen blir man helt omtumlad och vet inte vad man ska tro när de blir uppspelta över t.ex. en film. På ett bra sätt. Jag tror att jag nämnde det här för några inlägg sen... JO, det var om Drömkåken. Och kan ni tänka er, han gillade den trots allt. Är jag förvånad? Inte alltid ;)

Nu känner jag att jag svamlar. I kassen från Sabis slank det iallafall ner en läskburk som vi har varit nyfikna på ett tag nu. White Rocks cream soda. Den ska vi smaka på ikväll och sätta poäng på. Har ni smakat den?


Enda bilden jag hittade. Från Sinbadco.
EDIT: Läsken var faktiskt ganska god! De första klunkarna smakade den verkligen som kolsyrad gräddglass. Men efter ett tag var det enda man kände smaken av av socker och en gnutta vanilj. Kanske är det folk som gillar det ändå, men jag är en typisk sån som inte tycker om läsk när det smakar socker. Visst då är läsk kanske ingenting för mig, men nog finns det goda ändå. ^^

Kommentarer

Skriv på bara:

Namn:
Komma ihåg dig!

E-postadress: (visar jag inte för de andra)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0