Riktiga vänner <3

Jag tänkte bara göra ett litet shout out till er som nu kommer ta åt er. Jag har många underbara vänner i mitt liv som är riktigt fina människor. Men jag är så otroligt glad för att jag har vissa av er som verkligen är bäst i världen. Riktiga vänner som alltid har funnits där även när man själv inte har varit tillgänglig. Får en att skämmas när man ser tillbaka och vet att man inte fanns där för er lika mycket ibland, men att ni ändå stod troget fast utan tvekan.

Alla borde ha minst en sådan riktig vän. Som alltid finns där för en, speciellt om vännen vet att man behöver prata. "Bästa vännen" ringer och för hundrade gånger låter du bli att svara. Man frågar varför och du svarar
"Hon/han har det jobbigt och vill bara prata av sig."
"Men är det inte då du ska svara?"
"Nä, orkar inte."

Jag fattar verkligen inte hur man kan fungera så. Jag har turen som har några av er som alltid har ställt upp för mig av ren kärlek i vått och torrt, och förhoppningsvis så har jag gjort det tydligt att jag älskar er minst lika mycket tillbaka. Jag hatar när fina människor blir försummade och illa behandlade av vänner. Men det jag avskyr mer är när man behandlar en dålig vän bättre än vad hon/han förtjänar och känner att man behöver välja bort andra vänner för dennes skull.

Riktiga vänner handlar inte bara om att man har känt varandra länge. Inte om att man alltid har roligt tillsammans eller att man ibland kan snacka om saker. Riktiga vänner tvivlar aldrig på varandra och skulle aldrig ställa den andra inför tuffa dilemman. Man dömer inte vem man får och inte får vara vän med och inte heller hur man väljer att leva sitt liv. Så länge man mår bra så är en riktig vän alltid glad och stöttande för dig, oavsett vad.


Love you with all of my heart <3


Kommentarer

Skriv på bara:

Namn:
Komma ihåg dig!

E-postadress: (visar jag inte för de andra)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0