Hörlursmonster

Jag är ett hörlurs-monster. Och med det så menar jag att nästan inga hörlurar, stora som små, överlever ett år med mig. Ibland inte ens en månad! Jag använder mig av in-ear hörlurar till allting och hela tiden. Till ipoden, laptopen, kvällsradio, allt. Ja, det händer även att de används som öronproppar när man vill sova i ett högljutt hus.
Låna inte ut dina hörlurar till mig, för de kommer att gå sönder under dagen.

Hur försiktig jag än försöker vara med sladdarna, även om jag använder obekväma öronproppar på kvällen för att rädda hörlurarna och hur jag än tar hand om dem så lyckas de på nåt sett alltid give up on me.
Tills för några veckor sen, och jag vet att det bara har gått några veckor men jag kan verkligen känna skillnaden. Sabina tipsade mig om ett par billiga hörlurar på Clas Ohlson som viras ihop av sig själv. När jag äntligen hittade dem och testade dem (och bytte ut de konstiga "plupparna" mot mina egna) så föll jag för deras smidighet direkt. Ljudet är inte det bästa men absolut inte dåligt och deras "retractableness" är to die for.

Och dessa har jag inte varit rädd om kan jag säkert säga. De har flitigt hängt med överallt på ett sätt så att de borde ha gått sönder. Om jag ska gissa alls så känns det som att de har så "billiga" och enkla delar så att de är mindre ömtåliga än vad de lite dyrare lurarna är.
Men även om just NI inte äter upp hörlurar på samma sätt som jag så kan jag ändå rekommendera er att testa dem pga hur de viras ihop. Och om ni skulle känna att det finns ännu bättre lurar med denna funktion så säg till mig! Vi vet att jag kommer behöva dem.

Kommentarer

Skriv på bara:

Namn:
Komma ihåg dig!

E-postadress: (visar jag inte för de andra)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0