På brinken mellan vän och ovän

Det som äter upp mina tankar och drömmar just nu är den vän som jag saknar. Just nu vill jag bara höra ifrån honom för att bli klok på det här. Om han nu inte vill vara min vän så kan han väl bara säga något åt mig för att få mig att hata honom! Det skulle vara så mycket enklare att släppa taget om jag hatade honom.
Men nu gör jag ju inte det. Utan istället undrar jag konstant ifall det är han som hatar mig eller inte. Jag har haft samma dröm fleratalet gånger nu fast i två olika senarion. I den ena så återförenas jag överlyckligt med honom och allt löser sig, och i den andra så får jag veta sanningen om hur lite han egentligen tyckte om mig.

Oavsett vilken dröm det har varit så har jag alltid känt mig så ledsen när jag vaknat, just för att jag nog aldrig kommer att få klartecken i det här på riktigt. Såklart så önskar jag att jag fick min vän tillbaka precis som i drömmen. Men som det känns så lutar det mot att den andra drömmen är mer sann. Jag önskar bara att jag fick höra det rakt ut isåfall. Snälla låt mig hata dig, det är det minsta du kan göra om det här är hejdå.



Vi sa till varandra att vi var en av de vänner som vi aldrig ville förlora ur våra liv.
- Jag menade det.

Kommentarer

Skriv på bara:

Namn:
Komma ihåg dig!

E-postadress: (visar jag inte för de andra)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0