Diskmaskin

För att ge ditt liv den där extra glansen. Idag vaknade vi väldigt sent även för att vara vi, så jag kompenserade med att diska all disk vi hade framme. Det är inte klokt vad mycket disk det kan bli på två personer när det inte finns en diskmaskin i huset. När jag har eget hem så kan jag lova att jag kommer se till att det finns en fungerande diskmaskin. Det är säkert bara för att jag har vuxit upp med den lilla lyxen som en diskmaskin innebär, men sen så har jag ju faktiskt handdiskat nästan lika mycket som om jag hittills hade levt ett diskmaskinslöst liv. Det har ju blivit en hel del diskande både hemma och mina tre år på gymnasiet. Jag gick programet Hotell & Restaurang och då  fick man vara en hel del ute på praktik i arbetslivet. Dessutom så är det en helt annan sak att diska sin egen disk än att diska åt en kille. Jag svär, ibland tror jag att de har smygätit samma måltid på två tallrikar.
Så ja, jag tror nog att jag kommer förtjäna den där extra lyxen när man väl står där i sitt hus. Det gäller bara att ha råd att köpa maskinskrället.

Kommentarer

Skriv på bara:

Namn:
Komma ihåg dig!

E-postadress: (visar jag inte för de andra)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0