En man i regnet

Regn

Herregud vad det regnar ute just nu. Jag gick ut på balkongen ett tag och stog och tittade på allting. Då fick jag se en yngre man i lila skjorta, beiga byxor och en datorväska över axeln. Han hade inget paraply och skjortan hade fått en mycket mörkare färg då hela han var genomblöt och regnet hällde verkligen ner på honom. Ändå gick han i lagom takt med sänkt huvud och händerna i byxfickorna utan att stressa över huvud taget. Troligtvis hade han en lång väg att gå och skulle ändå bli lika blöt om han så hade sprungit. Men ändå såg det lite ut som om han trivdes i sin sits, och det finns en chans till att jag hade njutit lika mycket om jag hade gått där med.

Regn är underbart.

Kommentarer
Postat av: Mymla

Helt ärligt så tycker jag det är skitmysigt att gå i ösregn :P Sålänge det inte är överdrivet kallt eller hagel.

2009-08-13 @ 23:42:58
URL: http://metrobloggen.se/mymla

Skriv på bara:

Namn:
Komma ihåg dig!

E-postadress: (visar jag inte för de andra)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0