Illrar

Hittade gamla bilder på nätet som jag la upp för evigheter sen och där hade ett foto på Dookie när vi precis hade fått henne. Dookie är vår iller och hon var liten som en mask tyckte jag när hon kom hem till oss. Det är hon fortfarande men oh så gullig. Vår lilla primadonna som uppför sig som en äkta prinsessa, bara en väldigt klantig sådan.

Dookie precis när vi hade fått henne.


Men Dookie var inte vår första iller, nej nej. Ett år tidigare fick vi Marvin! Han är smartare än en hund, men han och jag kommer ändå inte vidare bra överens. Men han skötte sin roll som Dookies "storebror" riktigt bra och skämde bort henne till den prinsessa hon är idag. Detta är inget jag är vidare pratglad om men tro det eller ej så köpte vi fler illrar efter det. Kaos är min spralliga nallebjörn och har samma intelligens som en också. Sen fick vi bröderna Wilmer och Didrik som det blev bäst att hålla ihop i samma familj, vår.
En iller hade jag kunnat gå med på, och kanske den där andra. Men även om jag gillar allihopa så stödjer jag fortfarande inte mammas beslut om att köpa fem illrar!


Dooki och Marvin.

Kommentarer

Skriv på bara:

Namn:
Komma ihåg dig!

E-postadress: (visar jag inte för de andra)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0