Nattfjäril

I natt hade jag fönstret öppet medans jag satt vid datorn med bordslampan tänd. Självklart fladdrade det då in massvis med små besökare som gillade det fina ljuset i mitt rum. Inte mindre än 4 (stooora) malar var jag tvungen att smälla till för att de flaxade omkring för mycket. Men en nattfjäril skillde sig från de andra, och den var jag lite mer rädd om. Den var vit om kroppen, och helt ljusgrön om vingarna. Lite läskig, med väldigt fascinerande.
Den hjälpte jag varsamt ut innan jag skjöt igen fönstret lite grann. Men nu på morgonen så såg jag den återigen på min vägg där den hälsade mig en god morgon. Den satte sig på min säng och jag for fram med kameran för att fånga en bild innan jag släppte ut den än en gång, för jag tror faktiskt att det var samma.



Kommentarer
Postat av: Rosida

Wow, vaf fin! :) Mysig färg.



Söt blogg!!! :D

2009-08-19 @ 18:06:56
URL: http://beyondthesurface.blogg.se/

Skriv på bara:

Namn:
Komma ihåg dig!

E-postadress: (visar jag inte för de andra)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0