Rådgivning tack

Ujujuj vad har jag gett mig in på nu? :)
Jag är jätteuppspelt just nu men samtidigt väldigt osäker.  Jag kanske kommer att få ett jobb nu som "barnflicka"(det är vad jag tänker kalla det iallafall). Här i Tullinge, en bit ifrån mig, bor det en mamma med sin 2åring som jag eventuellt kommer att bo hos framöver. Jag kommer att ta hand om lilla pojken nästan 24/7 varje dag i veckan, handla mat, ta hand om huset och allt sånt som jag drömmer om i ett barnvaktsjobb. Jag kommer ju att komma familjen nära vilket är det jag vill mest men sen kommer ju mina tvivel. Kommer jag att vilja vara så bunden att jag nästan aldrig kan åka in till stan, träffa mina vänner eller min pojkvän och kanske göra något någon helg? Och lönen då? Jag får inte reda på den förän på lördag när vi ska träffas och prata, men det är ju en ensam mamma som ska betala ut den och jag kommer ju redan få mat och rum. Så jag undrar hur mycket det blir i månaden egentligen. Men sen så kommer jag igen ihåg att jag gärna skulle kunna offra ett år eller mer för lite referenser och erfarenheter. Mina vänner kommer ju att vara där nästa sommar också. Och de eller min pojkvän kommer säkert få komma över några gånger om familjen väl litar på mig.

För saken är ju att när jag väl går in i den här familjen, så kommer jag att vara ifrån alla andra en lång tid. Hon letar ju faktiskt efter en "au pair". Så jag slits emellan mina två instinker. Är det här bra eller dåligt? Borde jag ta jobbet?

Kommentarer
Postat av: Schlabbo

Min spontana reaktion är att ja, du borde göra det. Du kommer bort från din familj, slipper tjatet om arbetslösheten (vilket hårt ord...) och får det där utrymmet från Chin som du kanske behöver. Och om det är en normal kvinna så borde ni kunna diskutera ledighet och sånt.

Frågan är hur viktig pengadelen är. För om du är ute efter MUCHO dinero så kanske det inte är det ultimata jobbet, men om det inte är JÄTTEviktigt så är det ju perfekt.

Jag tycker du iaf ska träffa henne och känna lite vem/hur hon är.



Foosa ♥

2009-08-28 @ 19:40:22
URL: http://schlabbo.bloggspace.se/
Postat av: Wallerie

Hihi tack darling. Jo jag känner samma sak. Så länge det inte underskrider minimilönen (3500/ månad för 25timmar/vecka om jag är rätt påläst) så är det helt perfekt för mig. Jag hoppas att allt går smidigt imorgon när jag ska träffa henne och att vi kommer bra överens, och att hon inte visar sig vara en sån som bara vill utnyttja Au Pairer. ;D



Håll tummarna för mig imorgon.

2009-08-28 @ 20:20:47
URL: http://wallerie.blogg.se/
Postat av: Nettan

Du har mitt fulla stöd! <3

2009-08-29 @ 12:36:48
URL: http://bigcitylife.webblogg.se/

Skriv på bara:

Namn:
Komma ihåg dig!

E-postadress: (visar jag inte för de andra)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0