Släktträff = ställa någon mot väggen.

Kalaset var väl som jag väntade mig. Barnen skrek och var glada, tårtorna var fina och jag trivdes, ända tills...!!
Något som släkten utnyttjar är träffarna då de får världens chans till att ställa någon i släkten mot väggen. Och de senaste månaderna så har samma tortyr riktats mot samma person: mig. Varför har jag inget jobb? När ska jag börja jobba? Varför pluggar jag inte i höst? Vet jag hur viktigt det är med jobb? Vet jag att inte alla som vill får jobba medans jag sitter och latar mig?
Ja, samma visa varje gång, och ändå dyker jag upp och sitter vid bordet. Ändå sitter jag med lampan i ansiktet och försöker få dem att förstå att jag visst söker jobb, att jag visst vill plugga snart och att jag om någon visst inser värdet i allt det där. Men icke kommer man någonstans. Om det finns ett sätt att verkligen få någon att vilja komma så långt bort ifrån sin släkt som möjligt, så har de kommit på det. På lördag blir det kräftskiva och födelsedagskalas igen och jag förväntar mig inget annat välkomnande än den de senaste besöken.

Pontus blev glad för presenten iallafall och det var lika roligt att träffa kusinerna som vanligt.

Kommentarer
Postat av: anne

det där har hänt mig med. x antal gånger..

2009-08-23 @ 17:25:02
URL: http://annebertelsen.blogg.se/
Postat av: Nitha

Svar:Hehe. Tack =)!

Lagom kul att få höra en massa tjat om sådant, speciellt när man har hört det förut och visst förstår allt det där de pratar om. Då kan man istället fråga sig om de inte förstår något av vad du säger, när du talar om att du håller med och har förstått. Tröttsamt. Bra att Pontus gillade presenten i alla fall =)

2009-08-23 @ 23:54:52
URL: http://www.metroblggen.se/sweetnitha
Postat av: Wallerie

Jodå, släkten är värst.

Haha, det roliga med presenten var att han fick tre stycken likadana den dagen, och vi misstänker att en fjärde är påväg idag. Det var en sån där rolig ballong-boll med ett roligt ansikte och långa hårstrån av gummi. Så det flög omkring ansiktsbollar i hela huset under kalaset igår ;)

2009-08-24 @ 14:05:16
URL: http://wallerie.blogg.se/

Skriv på bara:

Namn:
Komma ihåg dig!

E-postadress: (visar jag inte för de andra)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0