Wallmans

Fönstret mellan sovrummet och balkongen

Det är inte bara helikoptrar som vi stöter på utanför vår balkong. Här satt jag snällt, i min säng med laptopen, och plötsligt hörde jag ett dovt men väldigt tydligt ljud utanför balkongen. Det lät som en blåslampa som stängdes av och på. Naturligtvis väcktes nyfikenheten som vanligt i mig och jag skyndade mig för att hoppa ut genom fönstret till balkongen för en närmare titt. Vi använder inte dörrar här, utan barnslar oss med fönster varenda gång det går.
På vägen ut gör jag illa benet på något i fönsteröppningen men jag bryr mig inte om att titta efter. För så fort jag stack ut huvudet från balkongen så såg jag ovanför mig hur en stor röd varmluftsballong nästan åker in i taket på huset! Oj vilken närbild man fick. Fast inte på kamera tyvärr. Först när den hade försvunnit över taket så märkte jag att jag blödde på benet. Jag hade rivit upp det rejält när jag klättrade ut men sånt får man väl tåla om man vill se en stor röd ballong! :)

Den röda ballongen var inte ensam märkte vi. "Finns det än så finns där flera" gäller tydligen för allt. Strax efter så såg man flertalet ballonger på båda sidor om huset och igen närmade sig en vårat hus. En Wallmans-ballong. Den lyckades jag faktiskt få med på film så jag lägger kanske upp den sen.
Det finns alltid tid för något nytt och det här var första gången jag upplevt att barnen på marken och människorna i korgen kunde ropa saker till varandra. Vink vink.

Hallå där uppe!

Kommentarer

Skriv på bara:

Namn:
Komma ihåg dig!

E-postadress: (visar jag inte för de andra)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0