En härlig helg i Linköping

Anlände sent på fredagskvällen - baserat på mörket som tryckte runtomkring - efter en frustrerande men mysig bussresa och möttes upp av en bekant famn. Sabina väntade upp mig med öppna armar och här tog vår FÖRSTA äventyrliga helg i Linköping vid. Vi hade roligt redan första kvällen på hennes rum där jag fick börja bekanda mig med hennes braiga killkompisar och börja förbereda mig inför kommande dagen!
Vi somnade gott och vaknade lika gott och åt ännu godare med en härligt frukost á la Sabina. Vi tog en promenad runt det stora området där hon bor, Ryd, och hittade bland annat en stor lekplats med roliga gungor. Vi hade roligt tills senare på kvällen då det skulle bli ännu roligare. Vi skulle nu möta upp killkompisarna och gick ut i kolsvart mörker och höstkylan. Sabina drog fram sin rosa cykel och fick försöka övertala mig tills vi kommit flera hus innan jag gick med på att sätta mig på pakethållaren och LITA på att vi inte skulle dö så fort vi kommit upp i farten ½km/h.

Hade det varit någon annan, vem som helst annan än Sabina, så hade jag aldrig låtit den skjutsa mig på den där cykeln. Men som det var så gick det bra. Jag höll om min väns midja och blundade ett par gånger. Men trots att varje kant och gupp hade sönder min rumpa, att vi körde av vägen någon gång, trots kylan som bet i kroppen och att jag var vettskrämd för mitt liv - så hade jag faktiskt riktigt roligt. Sådär roligt som man bara kan ha när man känner att man lever som om det inte vore någon morgondag, när de enda viktiga som existerar är du och din bästa vän. En 4 kms resa jag aldrig glömmer.

Vi kom fram och mötte killarna och en av killarnas hund. Han var lagom kåt på mig och Sabina (och på en hel del annat för den delen)  men ack så söt och gullig. Stark och busig dock och gav oss problem och ett ögonblicks panik på den nästan öde parkeringsplatsen. Efter en frisk stund ute i kvällen kom vi slutligen hem till en av killarna där vi spenderade vår Halloween kväll till en bra bit över midnatt. Underhållning, skratt, mys i soffanen. En perfekt halloween kväll i det fina huset och mer kan jag inte säga egentligen. Natten var lika perfekt och utmattade promenerade sen jag och Sabina i sällskap av killarna tillbaka till vårt hus med cykeln mellan alla oss. Den kalla nattluften gjorde oss pigga igen men så fort vi äntligen hade krypit ner i våra sänger efter att ha sagt hejdå till killarna så somnade vi väldigt snabbt och drömde härliga drömmar.

Söndagen i Linköping var en dag att spendera på oss själva och ta det lugnt. Bra repriser av tjejserier hela dagen och sedan gick vi en promenad för att äta middag på grillen. Ännu en helt perfekt kväll på en perfekt helg i Linköping. Jag längtade inte alls till stockholm när jag satt på bussen hem och såg landskap och fält ila förbi utanför fönstret. Och här sitter jag nu, och längtar till nästa helg jag kan hoppa på första bästa buss för att åka till Sabina, killarna och deras Linköping.


Vårt lilla cykeltur. 4 km fram. Lite kortare tillbaka.

Kommentarer

Skriv på bara:

Namn:
Komma ihåg dig!

E-postadress: (visar jag inte för de andra)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0