ID-kort

Så beställde man ID-kort igår då. Mitt första. Har annars bara använt mitt pass, men eftersom det gick ut 2008(!) så behövde jag ju detta av ännu en orsak. Av olika anledningar så dröjde det (något år) tills igår innan jag faktiskt fick iväg beställningen och nu är det bara att vänta i 3-4 veckor. Jag kunde verkligen behövt korten för några månader sen i studenttiderna.
Inte bara det att jag kom in på min egen studentskiva pga ren tur, utan Toves skiva kunde jag bara glömma när jag fick vända i dörren och åka hem. Nej, nymodigheter. Om ett utgånget pass är tillräckligt för att hindra mig från att betala barnpriser på museum, då är det banne mig tillräckligt för att släppa in mig på bästa vännernas studentskivor!

Kommentarer

Skriv på bara:

Namn:
Komma ihåg dig!

E-postadress: (visar jag inte för de andra)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0