Jag tappar bort humöret när jag blir sjuk!

Så sent som igår så frågade en kompis hur det var med mig och jag kunde svara glatt "Bra, äntligen FRISK!". Peppar peppar. Idag har jag blivit sjuk igen. Visst bara småförkyld men halsen tar kål på mig, jag har känt mig hängig och trött hela dagen och även blivit ovanligt irriterad på kunderna vilket förvånade både mig och mina kollegor.
Så min slutsats är helt enkelt att mitt nya jag tappar bort mitt goda humör varje gång jag blir sjuk!

Förra måndagen nämnde jag ju att jag blev sjuk och att det var en av de värsta dagarna detta år. Och varför var det det? Jo för att jag var så otroligt upprörd. Arg rentav, vilket jag ALDRIG blir. Visst jag blev sjuk från ingenstans inom en timma på arbetet. Visst jag jobbade långdag till 21. Visst jag fick stå ensam på jobbet och ha supertråkigt medan alla andra var på utbildning vilken jag kanske hellre hade velat gå på. Visst jag mådde rentav skit mot kvällen och förkylningen ville inte ge vika. Och visst min sista kund var skickad direkt från helvetet och gav mig en halvtimmas tortyr då hon vägrade lämna butiken utan att få pengar för saker hon inte betalat m.m. Kortfattat min värsta kund jag har haft att göra med. Att åka 2-timmars resan hem sen med en 83e gradens ryggvärk hämmade inte direkt ilskan.

Men allt det där (förutom kunden då) är ju ingenting ovanligt för mig så jag förstår inte varför jag blev så upprörd! Även fast allting (och lite till) smällde till mig på en och samma gång så borde jag inte ha känt mig så arg. Svag eller ledsen visst (vilket jag också var) men inte arg. Den enda förklaring jag kan komma på är att jag blir som SuperSuraSunkSara när jag blir sjuk nu! :(
Frisk frisk frisk frisk frisk tack!


Love you bye!

Kommentarer

Skriv på bara:

Namn:
Komma ihåg dig!

E-postadress: (visar jag inte för de andra)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0