12 fina flicknamn!

 
Oavsett vad man tycker är "flickigt" och "pojkigt" och allt där emellan så har vi nog alla lekt med tanken på vad vi ska döpa våra små personer till. För att ett namn ska få hamna på min lista så måste det uppfylla vissa krav. 

1: Namnet får gärna vara kort. 2: Kopplade smeknamn måste också låta fina. 3: Namnet får inte vara för populärt (Namnet Ella var en favorit tills var tredje unge fick döpas därefter). 4: Jag ska inte ha känt någon vid detta namn som jag tyckt illa om (En Max retade mig när jag var liten. Mitt barn är ingen retande Max). 5: Jag själv måste ju tycka att namnet och dess stavning är fint. 

Så vi alla tycker ju lyckligtvis olika om stavning, betydelse, könsbestämmelser och finklingandet på namn. Men här har vi min lista på flicknamn som jag själv möjligtvis skulle kunna ta till -
 
- om jag fick 12 döttrar. 

Mia
Tea
Alessia
Aili eller Aila
Clara
Maya
Luna
Alba
Mina
Prima
Irma
Ida
 
 
Love you bye!


Kommentarer

Skriv på bara:

Namn:
Komma ihåg dig!

E-postadress: (visar jag inte för de andra)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0